Νεότητα Θήρας

Ιστολόγιο του Γραφείου Νεότητας της Ιεράς Μητρόπολης Θήρας, Αμοργού & Νήσων

Σάββατο, 31 Μαρτίου 2012

ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΧΤΕΣ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΑ



Π. Χριστοφόρος Καραμολέγκος
Γραφείο Νεότητας Ι.Μ.Θηρας Αμοργού και Νήσων
 Εκδήλωση Γραφείου Νεότητας για την 25η Μαρτίου 25-3-2012


Σεβασμιώτατε, σεβαστοί πατέρες και αγαπητοί αδελφοί η σημερινή εκδήλωση δεν έχει σκοπό μόνο την ανάμνηση η έστω ακόμα και την απόδοση τιμής σε γεγονότα ιστορικά του παρελθόντος. Η ελπίδα κάθε χώρας είναι οι νέοι. Το Γραφείο Νεότητας της Ι.Μητροπόλεως δεν έχει κυρίαρχο στόχο βέβαια την αναγέννηση και την απελευθέρωση του έθνους μας από νοοτροπίες και συμπεριφορές που δημιουργούν εθνικές ανελευθερίες.
Ούτε φυσικά έχει στόχο την χειραγώγηση των νέων σε θεσμούς και κατεστημένα. Αλλά μέσα από την αξιοποίηση της νεανικής επαναστατικότητας της κριτικής διάθεσης που έχουν οι νέοι να φέρει στον κάθε νέο έναν προσωπικό Ευαγγελισμό του μηνύματος του Χριστού. Αυτός ο προσωπικός ευαγγελισμός έχει τεράστια δυναμική για την απελευθέρωση του ανθρώπου αλλά και μιας ολόκληρης κοινωνίας, ενός έθνους. Είναι χρυσή ευκαιρία η σημερινή ημέρα να τονίσει ότι η απελευθέρωση κυρίως του ανθρώπου, αρχίζει από έναν ευαγγελισμό. Η ανθρώπινη φύση απελευθερώθηκε από τα δεσμά της αμαρτίας και του θανάτου δια της σταυρικής θυσίας του Χριστού και της Αναστάσεως Του ύστερα από τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου.

Παρόμοια η ελληνική αξιοπρέπεια θρυμματισμένη από την πτώση της Κωνσταντινουπόλεως και τα δεσμά της τουρκικής κυριαρχίας απελευθερώθηκε ύστερα από την ελληνική επανάσταση του 21 μετά από έναν εθνικό ευαγγελισμό για ελευθερία. Σήμερα την εποχή με τα νέα χαράτσια, την νέα εθνική κατ' ουσία υποδούλωση και χειραγώγηση, σε μια χώρα όπου οι πολίτες βλέπουν ότι η δημοκρατία πάσχει, το μήνυμα της διπλής σημερινής εορτής γίνεται επίκαιρο ακόμα περισσότερο. Η απελευθέρωση του έθνους μας από την κρίση, όχι τόσο κατ' ουσία την οικονομική όσο από την βαθύτερη κρίση αξιών και αρχών μπορεί να προέλθει από έναν ευαγγελισμό των νέων Ελλήνων ότι ναι!! μπορούν να κάνουν το αδύνατο δυνατό.

Ο διπλός εορτασμός ευαγγελισμού και της εθνικής απελευθέρωσης για πρώτη φορά παρ’ όλες τις αντιδράσεις των υψηλών πολιτικών προσώπων ακόμα και του ιδίου του Όθωνα πραγματοποιήθηκε και θεσμοποιήθηκε ύστερα από πρόταση για έκδοση διατάγματος από των Γεώργιο Γλαράκη γραμματέα της επικράτειας επί των Εκκλησιαστικών, Δημόσιας εκπαιδεύσεως και εσωτερικών το 1838. Ο επίσημος διπλός εορτασμός που έγινε στο παλαιό καθεδρικό ναό της Αγ. Ειρήνης στην οδό Αιόλου το 1838 βρήκε όχι τυχαία πρόσφορο έδαφος στις ψυχές των ελλήνων συνδέοντας τα γεγονότα του ευαγγελισμού και της απελευθερώσεως από την πρώτη κιόλας στιγμή. Σήμερα αντιθέτως, εντέχνως και πολυποικίλως προσπαθούν πολλοί και μάλιστα δήθεν «ιστορικοί» να αποδείξουν ότι οι Έλληνες δεν είναι Έλληνες, ότι δεν υπάρχει έθνος, ότι η καταστροφή της Σμύρνης ήταν ένας απλός συνωστισμός, ότι οι υπόδουλοι στους τούρκο Έλληνες απολάμβαναν αγαθά και προνόμια τόσα πολλά ώστε επαναστάτησαν.
Προσπαθούν να πείσουν τους νέους μας ότι μέσα σε αυτό το τόσο ελεύθερο τουρκικό κράτος της εποχής εκείνης οι εθνομάρτυρες και οι νεομάρτυρες ήταν ατυχείς εξαιρέσεις. Προσπαθούν να πείσουν την ίδια στιγμή που η σχολή της Χάλκης επιμόνως παραμένει κλειστή από το σύγχρονο τουρκικό κράτος ότι η τότε τουρκική κυριαρχία πριν από 200 χρόνια κιόλας παρείχε εκπαιδευτικές ελευθερίες όπου θέτουν το κρυφό σχολειό ως ένα μύθο. Προσπαθούν να πείσουν ότι τα εκκλησιαστικά βακούφια οι ακίνητες περιουσίες δηλαδή που έδιναν ως δωρεά στην εκκλησία οι έλληνες ήταν επειδή δήθεν εκτιμούσαν το έργο της την στιγμή που οι έλληνες τα δώριζαν για να τα γλιτώσουν από τα χαράτσια ενώ φυσικά διατηρούσαν της καλλιεργητικές συνήθειες κ’ δικαιώματα τους για να μπορέσουν να ζήσουν οι ίδιοι.

 Η ιστορία όπως λένε οι ίδιοι οι ιστορικοί είναι τρόπος, η άποψη που βλέπουμε τα γεγονότα του παρελθόντος με σημερινούς στόχους και σκοπούς. Και σήμερα οι στόχοι και οι σκοποί πολλών ταγμένων είναι να δούνε τα γεγονότα με ματιά προετοιμασίας μια παγκοσμιοποίησης οικουμενικής υποδούλωσης σε ολιγαρχίες και κέντρα εξουσίας στα οποία η έννοια του έθνους αρέσκονται να την ταυτίζουν με την έννοια του εθνικισμού. Για πολλούς ιδιαίτερα πολιτικούς σήμερα η φωνή των αγωνιστών του 21’ «Καλύτερα μιας ώρας ελεύθερης ζωής παρά 40 χρόνια σκλαβιάς και φυλακής» αποτελεί ένα παλιομοδίτικο ρεφρέν και όχι μήνυμα προς τους νεοέλληνες που αντέχει από το παρελθόν. Ένα σύγχρονο ξανά πολιτικό μήνυμα για το μέλλον της χώρας. Όταν σε μια χώρα η δημοκρατία πάσχει, και οι κυβερνόντες δεν στηρίζονται στην λαϊκή αποδοχή, σημαίνει πως όλο το έθνος έχει ανάγκη πνευματικής απελευθέρωσης και ευαγγελικών αξιών. Η γενικευμένη θεο -αποστασία πάντα επιφέρει γενικευμένη διολίσθηση.

 Οι νέοι όμως σήμερα άρχισαν να αντιλαμβάνονται ότι κάποιοι προσπαθούν να τους χειραγωγήσουν, αντιλαμβάνονται (μάλλον από την ενημέρωση δια μέσω του διαδικτύου) ότι δεν πρέπει να δέχονται χωρίς κριτική τα όσα τους διδάσκουν και τους πληροφορούν. Η τηλεόραση για τους νέους σήμερα έχει χάσει την αυθεντία της. Επιτέλους! Οργίζονται και επαναστατούν στη διαφθορά που τους παραδώσαμε. Δυστυχώς όμως οι λύσεις δεν είναι εύκολες και ψαχουλεύουν στα σκοτεινά να βρουν δρόμους απελευθέρωσης.

 Δικό μας καθήκον αλλά και συμφέρον θα έλεγα είναι να τους φανερώσουμε την πόρτα της απελευθέρωσης από αυτή την κατάσταση που δεν είναι άλλη από τον εσωτερικό ευαγγελισμό κάθε προσώπου κάθε νέου κάθε ψυχής με την γνωριμία κ’ συνάντηση με το Χριστό! Έτσι αποκτά αξίες, ιεραρχικά σωστά δομημένες όπου αλλάζοντας ο άνθρωπος, αλλάζει η κοινωνία, αλλάζει το έθνος ολόκληρο. Ο νέος σήμερα που γνωρίσει τον Χριστό ουσιαστικά, συνειδητά και όχι τυπικά, ο νέος που αναγεννάτε και αναγνωρίσει την αλήθεια ως πρόσωπο, στο πρόσωπο Εκείνου, θα μπορούσα να πω ότι γίνεται ο μεγαλύτερος κοινωνικός επαναστάτης, τρομοκράτης για τους υποστηριχτές της νέας δήθεν εποχής. Και είναι αλήθεια ότι η νεότητα όταν αναγεννηθεί εν Χριστώ, όταν ευαγγελιστεί, έχει μια επαναστατική δυναμικότητα να αλλάζει τον κόσμο γύρω της διότι επαναστατεί κατά της οποιαδήποτε διαφθοράς του ίδιου συμφέροντος άρα και της πελατειακής πολιτικής πράξης, της κλεψιάς άρα και της φοροδιαφυγής, έχει κριτήρια με βάση αξίες και αρχές και αποφασίζει με αυτά. Επαναπροσδιορίζει ο νέος αυτός τις αξίες με γνώμονα όχι το στενό προσωπικό συμφέρον, αλλά θέτει γνώμονα της ζωής του και των αξιών του το Ευαγγέλιο, το θέλημα του Θεού της αλήθειας. Ο νέος που γνωρίζει τον Χριστό ανοίγεται στον άλλο και δεν κλείνεται στον εαυτό του, προσφέρεται και δεν επιδιώκει να τον υπηρετούν, εργαλεία ταπεινά και δεν φαντάζεται εγωιστικά. Δημιουργεί οικογένειες, φυτώρια μιας νέας γενιάς με προοπτικές, αρχές κ’ αξίες. Έτσι ένα έθνος αλλάζει όταν η νεότητα του αλλάζει.

«Μακάριο το έθνος ου έστι Κύριος ο Θεός αυτού λαός ον εξελέξατο εις κληρονομία εαυτόν» δηλαδή είναι μακάριο το έθνος το οποίο λατρεύει τον Κύριο και μακάριος ο λαός τον οποίο διάλεξε ο Κύριος στην κληρονομία του, μας λέει ο προφητάναξ Δαυίδ. Είναι φανερό που μας έφεραν όλες αυτές οι ψευτο-φιλο-προοδευτικές θέσεις, ιδέες, απόψεις που ραχοκοκαλιά τους έχουν την Θεο-αποστασία. Είναι φανερό πως μας έφεραν τόσες κ’ τόσες ύπουλες διώξεις την πίστεως. Η απελευθέρωση σήμερα του έθνους μας δεν θα είναι αποτέλεσμα καμιάς τρόικας αλλά αποτέλεσμα της δική μας εσωτερικής απελευθέρωσης από τα πάθη μας και επανα-ιεράρχησης σταθερών αξιών. Ως Γραφείο Νεότητας έχουμε στόχο την αναγέννηση δηλαδή των νέων δια της συναντήσεως τους με το Χριστό. 

Φτιάχνουμε επαναστάτες εν Χριστώ πνευματικούς Κολοκοτρωναίους, Κανάρηδες, Μπότσαρους. Φανερώνουμε στους νέους «πού» βρίσκεται ο πνευματικός τους οπλισμός. Αυτό κάνουν οι συνεργάτες του γραφείου νεότητας, νηπιαγωγοί, δάσκαλοι, καθηγητές, θεολόγοι, έμπειροι με ζήλο κατηχητές μεταφέροντας τους νέους από τις οθόνες των υπολογιστών στην κοινωνία των προσώπων, δια της κοινωνίας με το πρόσωπο του Χριστού.

 Προσπαθούμε να επιτύχουμε διαμέσου ενός προσωπικού ευαγγελισμού, απελευθέρωση από τα πάθη. 
Προσπαθούμε να οργανώσουμε μια πνευματική έξοδο Μεσολογγίου, από την σύγχρονη πνευματική υποδούλωση.

 Είναι λοιπόν φανερό ότι το μήνυμα της σημερινής εορτής δεν είναι μήνυμα του παρελθόντος αλλά σύγχρονο και επίκαιρο. Μόνοι μας δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά. Θέλουμε την βοήθεια όλων σας. Γονέων, εμπνευσμένων και ανοιχτόμυαλων εκπαιδευτικών ,πνευματικών και κοινωνικών φορέων. 

Αναζητάμε συνεργάτες στην οικογένεια, στο σχολείο, στην γειτονιά, στην ενορία, στο χώρο εργασίας. 
Ενημερώστε τους νέους για τις κατηχητικές συντροφιές της νεότητας Θήρας, συντροφιές νηπίων, παιδιών δημοτικού, γυμνασίου, λυκείου. Ενημερωθείτε για την δράση του γραφείου νεότητας διαμέσου της ιστοσελίδας της ‘Νεότητας Θήρας.’

 Η κατήχηση σήμερα δεν έχει καμία σχέση με την κατήχηση που πολλοί από εμείς ζήσαμε ή πολλοί έχουν στο μυαλό τους, ως αναχρονιστικός θεσμός. 
Ανάβουμε δια της κατηχήσεως και των νεανικών δραστηριοτήτων την σπίθα εσωτερικού ευαγγελισμού στους νέους, η σπίθα γίνεται φλόγα, η φλόγα πυρκαγιά και η απελευθέρωση γίνεται γεγονός.

 Όλοι εμείς τα κάναμε θάλασσα ,τρέξαμε πολύ γρήγορα και εκτροχιαστήκαμε. Ας το ομολογήσουμε ταπεινά στα παιδιά μας τουλάχιστον, και ας τους φανερώσουμε πού μπορούν να βρουν τα όπλα της επανάστασης τους για να ευαγγελιστούν και να ευαγγελιστεί όλη η χώρα μαζί τους. 
–ΑΜΗΝ-

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου